2007/06/20

i read 《明成皇后》

適逢下午重播韓劇《明成皇后 》──嘆一句:
真是女子自古多磨難
扛旗難,不扛也難


******

《明成皇后 》
詞、曲:周啟生 唱:汪明荃


不會恨,受了苦,不會恨
吞乾我痛苦聲音

回憶有新有舊,
又似醉花幽香飄了入長袖
苦透 最終 都參透

原是我的使命?還是老天注定?又如何?
誰又會知我倦?誰在我深處?
明白了心更亂,不如求殘酒給溫暖

不再問,逝去的,不再問
不知道哪會傷心?

回憶有新有舊 ,
又似醉花幽香飄了入長袖
苦透 最終 都參透

原是我的使命?還是老天注定?又如何?
(流涙也需價值,回味太花氣力,又為何?)
流涙也需價值, 回味太花氣力,又為何?
(留下更加吃力,回望再添壓力,又為何?)
留下更加吃力,回望再添壓力,又為何?
(誰又會知妳倦,明白了心更亂)
誰又會知我倦,誰在我深處?
明白了心更亂,不如求殘酒給溫暖

江山四海,隨時任我掌舵
高峰裡,人漸瘦,困惱依舊 。

原是我的使命?還是老天注定?又如何?
(留住往昔美麗,留住昨天片段 ,又如何?)
流涙也需價值,回味太花氣力,又為何?
(留住片刻快樂,留住似金歲月,又如何?)
留下更加吃力,回望再添壓力,又為何?
(留住往昔燦爛,留住昨天霸業,又如何?)

誰又會知我倦,誰在我深處?
明白了心更亂,不如求殘酒給溫暖

******


******
《If I leave》
唱:曹秀美 (韓) 專輯:明成皇后電視原聲帶


Underneath the cold moonlight
If I can see my shadow lyin' there
Shall I just tell you how I feel inside
All that is in my heart
If the wind may blow on my heart
Tellin' me again that I'm alone
Should I just give out a sigh'nd ask myself
Why do I have to live myself
Though I may be sad, I've got to live
Because I feel so sad, I must go on
I know that I'll understand when I'm gone
Why I just had to live my life,
here in this world
You were the only one for me
Though sorrow of my heart
You loved me so, please tell me so
(Music)
Like the evening light so falls
If all my memories just fade away
Will I hold on to joy that's in my heart
Oh, days of long ago
Wonder if the star in the sky and
He knows how I feel my loneliness
Maybe that's why he stay here with me
Though I may be sad, I've got to live
Because I feel so sad, I must go on
I know that I'll understand when I'm gone
Why I just had to live my life,
here in this world
You were the only one for me
Though sorrow of my heart
You loved me so, please tell me so
He just stayed there all through the night
Ooh.. I hope some day
You were the one to cry for me
Though sorrows in my heart
Unfilled with joy, my love

******

========
明白了 心更亂
so let me leave
sap 08.06.2007

沒有留言: